Silnik i oznaczenia

Silnik BMW e36 x>18000cm3
 M50 - sześciocylindrowy silnik BMW produkowany od 1989 do 1994 gdzie od 1992 można już spotkać silniki z vanosem. Silniki M52 był produkowany powyżej roku 1994 i posiadały vanosy (pojedyncze jaki podwójne)
M50B20 - b20 oznacza wielkość skokową silnika czyli w tym przypadku 1991cm3, m50b25 to 2594cm3.


Silniki M50 (z vanosem) a M52 ?
 Najłatwiej poznać po umieszczeniu korka do wlewu oleju. Wszystkie silniki m50 posiadają wlew do oleju bliżej podszybia a silniki m52 bliżej vanosa. Rożnica ta jest znaczna więc nie sposób jest się pomylić.


M50

 M52


Jakie silniki wychodziły w BMW e36

kliknij aby powiększyć

własność: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E36


Jaki SWAP

Dużo osób zadaje pytanie jaki jest możliwie największy SWAP do bmw e36.
to zależy od tego jakim dysponujemy budżetem...
Osobiście spotkałem się już z silnikiem S65B40 V8 oraz M60B40 V8 w e36 ale to już przesada.
(e36 1,6)Wziąłem pod uwagę ten silnik gdyż najwięcej pytań odnośnie SWAP-ów jest od właśnie tych właścicieli pojazdów. Najrozsądniejszym wyjściem pod względem finansowym jest przekładka na 1800is gdyż nie potrzebujemy przy tym wymieniać zawieszenia, hamulców, dyferencjału, półosi itp.

(e36 2,0) Tu już jest większe pole manewru. Sądzę, że wstawianie większego silnika niż 2,8 jest niepotrzebne.

2 komentarze:

  1. No to ciekawe. Ja nie mogę w ogóle pojąć, jak w jednym samochodzie można zamontować kilka silników. O ile jeden był niedopracowany, okej, to trzeba się przyłożyć i dopracować inny. No proste, prawda? Normalnie nie rozumiem. A też na tym https://forum-mechaniczne.pl/portal/ forum muszę poszukać info, może o tym też piszą.

    OdpowiedzUsuń