Polecane silniki

Benzyna 328i: Decyzja nie będzie łatwa. Jeżeli zależy nam na niskich kosztach eksploatacji, można spokojnie zdecydować się na wariant 318i. Spala tyle, co podstawowy 316i (ok. 9 litra/100km), ale zapewnia wyraźnie lepszą dynamikę. 318i jest najbardziej popularną wersją. Na drogi trafiła w liczbie 336 tysięcy egzemplarzy. Wizytówką BMW są jednak 6-cylindrowe, rzędowe jednostki. Zachwycają kulturą pracy i możliwościami, lecz w cyklu mieszanym potrzebują przynajmniej 10 litrów /100km. Optymalny stosunek osiągów do spalania oferuje flagowa, 193-konna wersja 328i – zużywa 0,4 litra/100km więcej od 150-konnego 320i. Na sprint od 0 do 100 km/h 328i potrzebuje tylko 7,3 sec; szybsza jest już tylko wersja „M”. Niestety znalezienie BMW 328i w dobrym stanie łatwe nie będzie. Warto dodać, że mimo wysokich cen 328i sprzedano w niewiele mniejszej liczbie egzemplarzy od 320i.

Wysokoprężny 2.5tds: Turbodiesel w BMW E36 jest inwestycją podwyższonego ryzyka. Znalezienie auta w dobrym stanie oraz z miarę niskim przebiegiem może graniczyć z cudem. Użytkownicy samochodu nie kryją, że tds bywa problematyczny (pompa, turbosprężarka) i drogi w obsłudze. Co gorsza, nie jest to rekompensowane przez niskie spalanie. W cyklu mieszanym potrzebują 7-8 l/100km, a w mieście potrafią zużyć ponad 10 litrów /100km. Nie powinno więc dziwić, że osobom próbującym obniżyć koszty eksploatacji na forach dyskusyjnych użytkowników BMW polecany jest zakup wersji benzynowej z dobrą instalacją LPG. Kto pomimo wszystko chce pozostać przy turbodieslu, powinien szukać najbardziej nowoczesnej jednostki 2.5tds o mocy 143 KM.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz